NOT FOR SALE ANYMORE

My third sail boat S/Y Salamanteri, FinnFlyer 31 -79, taken up for winter
at TTPS dockyard at Pitkäkari near Hirvensalo, Turku.
Handrails are taken apart for repairs:
Scanned from a photo by a scanner from http://www.spotinc.com/

Picture from the cabin -99. Picture is clued from two separated pictures
Heidi left and Jouni right. Together they can fill as large ship as you give them :)

I'm not very good at graphics, but here is a kind of layout of the boat. All the beds (vuode) are about as long, 200cm alltough they look here different.
More pictures

Sorry, This is in Finnish, because I believe most customers will be from Finnland.

MYYN TAI VAIHDAN - MYYTY !

nopea matkapurjevene 'Salamanteri': FinFlyer 31, vm -79. Moottori BMW D12. Autohelm 2000-autopilotti. Makuupaikat 4-6 hengelle. Pituus 9.45, leveys 3.30, masto 14.50, Paino n. 3500 kg. Runko ja kalusto normaalissa arkipäiväisessä kunnossa. Kaiteet ja peräportaat uusittu. Septi tehty -97. 60 l vesi- ja 60 l löpötankit. Erilaisia purjeita yms tarvikkeita tarpeen mukaan. Pohjan primeri uusittu -98 keväällä, ei vammoja eikä kolhuja. Sähköistystä uusittu. Turkkilevyt uusittu. Rakennettu uusi pöytä. Asennettu mastoon kaksi antennikaapelia liittimineen (meri-VHF + 2m ja NMT450 + 70 cm) sekä antennit. Uuni huollettu. Sitlooran pohja vahvistettu. Pakoputkisto huollettu. Kansiheloja vaihdettu. Keulaluukku asennettu. Lämmitin (Wallas 1800) huollettu.

Tekemättä: Sisustus kaipaisi siistimistä. Tapetit repsottavat. Tiikit öljyämättä. Tuulimittariston kaapelointi tarkistettava: jossain on huono liitos. Akselin talinauhan uusin tulevana keväänä. Sitlooran remontin jälkiviimeistely kesken.

Salamanteri on yksi ensimmäisiä FinnFlyereitä, ja kuulema kilpaveneeksi syntynyt. Tämä näkyy sisustuksessa: paljon avointa tilaa lasten touhuta. Kansitilaa on runsaasti. Istumalaatikkoon mahtuisi vaikka uimaan, jos sen täyttäisi vedellä. Kilpavenetausta näkyy myös ominaisuuksissa. Vene on todella nopea jopa minunkin osaamattomissa käsissäni. Vene on myös ketterä ja kääntyy melkeimpä oman pituutensa matkalla. Sitä on tietenkin ajettava herkällä kädellä.
Turvallisuudesta ja ominaisuuksista kertonee parhaiten se, että Ahvenanmaan kiertoon ja Tallinnassa käyntiin lähdettiin sen kummemmin miettimättä. Tallinnasta tullessa käytiin ohikulkeissa Kökarilla Turkuun tullessa

Hinta sovitaan tilanteen mukaan. Halvalla menee joka tapauksessa. Salamanterissa on venettä vielä kymmeniksi vuosiksi.

Ostin

S/Y Paloma, Targa 96.
Minulle näyttää kohta tulevan tavaksi ostaa veneeni syksyllä tai keskitalvella :)

email to PTMUSTA